Over Ons
Missie: “The One Beauty Products wordt in de VS en Europa gewaardeerd door de nagel- en schoonheidsspecialisten en hun klanten als het beste alternatief voor goede en betaalbare nagelproducten en -diensten.”
Van oorsprong opgericht als VIP Nail Products Inc. heeft het bedrijf sinds 1999 professionele producten en diensten ontwikkeld. Geleid door Cindy Trinh, vanuit Californië (USA), worden de Noord-Amerikaanse en Europese markten bediend. Opgegroeid in Nederland met een apothekersopleiding voelde ze haarfijn aan om de wereld van enerzijds de beauty en anderzijds de (medische/chemische) ingrediënten met elkaar te verenigen. Optimaal gebruik makend van de Westerse kwaliteitsnormen in combinatie met de juiste arbeidsmentaliteit resulteerde dit in de geboorte van het merk The One.
Cindy vertelt: “Onze sterkste troef op dit moment is The One. Met dit merk vergroten we de beschikbaarheid van salon kwaliteit voor zoveel mogelijk lagen binnen de beauty-wereld. Van luxe beauty salons tot thuiswerkende nagelstylisten. Met passie en toewijding, streven we dit doel al meer dan 20 jaar na. Elk van onze producten wordt zorgvuldig onderzocht en getest voordat het ooit de klant bereikt. We hebben specialisten en de knowhow om de producten te ontwikkelen die professionals willen en nodig hebben. Daarnaast maken wij gebruik van een kritische panel van professionele klanten die ons voorzien van de feedback om de nieuwste trends en samples grondig te testen voordat onze producten gelanceerd worden.”
Het bedrijf wil hierbij niet de big spender uithangen met ‘miljoenen’ dollars aan marketing en PR.
Cindy vervolgt: “We zijn trots op de ontwikkelingen in Europa, waar The One Europe is gevestigd aan de Kraaivenstraat in Tilburg en geleid wordt door mijn broer, ing. Thien Trinh. Zijn opleiding Bedrijfskunde, met specialisatie Total Quality Management, was nuttig gebleken. Mede dankzij deze opgedane kennis zorgde hij ervoor dat The One producten, na de inspecties door Belgische en later ook door de Nederlandse Waren & Voedsel Autoriteit, voldoen aan de Europese cosmetica wet- en regelgeving, en dus aan de hoge product veiligheidseisen in Europa. Zijn vervolgstudie NIMA Marketing, gecombineerd met een vracht aan marketing & sales ervaring, gaf hem de tools en kennis om samen met zijn team het marktaandeel en de klanttevredenheid in Duitsland, België en vooral in Nederland sinds 2015 jaarlijks te vergroten. En dat zonder marketinggeld over de balk te gooien, maar juist dat geld in de klantrelaties te steken. Door bijvoorbeeld trouwe klanten echt te waarderen en hen daadwerkelijk continu te belonen. Op deze manier beleven wij allen het gevoel “One for All, all for The One.”
Merkhouder van The One Beauty Products in Europe:
AIM Brave marketing & sales,
Dhr. Thien B. Trinh